Vi løser opgaver i krydsfeltet mellem PR, kommunkation og branding. Vores ambition er at styrke jeres forretningsstrategi og brande jer, så I står stærkt i forhold til jeres nøgleinteressenter. Vi arbejder ud fra et helikopterperspektiv med skarpt fokus på jeres mål og inddrager køn, diversitet og inklusion som prisme i analyse-, strategI- og brandingarbejdet.
Et brand er den måde, en branche, en virksomhed, en organisation, et fag eller en enkeltperson fremstår på. Du har et stærkt brand, når det, omverden forbinder med dig eller din organisation, stemmer overens med det image, I gerne vil have.
Genderbranding handler om, hvordan produkter, virksomheder, arbejdspladser og brancher kan brandes, så de bliver attraktive for alle mennesker uanset kønsorientering. Det bliver de blandt andet ved at appellere til målgruppens værdier, interesser og drømme, snarere end til deres køn, og ved at have stærke ambassadører, der kan sætte ansigt på virksomheden internt og eksternt og profilere den som en arbejdsplads med plads til alle talenter. Det handler om at gøre op med de kønsstereotyper, som de unge generationer ikke længere kan spejle sig i.
Genderbranding er en tværgående disciplin, et prisme, vi holder op foran de andre brandingindsatser.
Vi har et patriarkalsk sprog, vi lægger bare sjældent mærke til, hvor det slår igennem. Det er fyldt med professionsbetegnelser som ’brandmand’, ’domsmand’, ’statsmand’. Verdensmesterskabet i fodbold er for mænd, ellers hedder det ’kvindefodbold’. Jeg tror, vi i alt for lille grad erkender, hvad sproget betyder.
Anette Dina Sørensen, skribent, ligestillingsdebattør og tidligere kønsforsker
I Genderwise gennemfører vi analyser og rådgiver om PR, kommunikation. pressestrategier, sociale medier og branding, og vil løser en bred vifte af brandingopgaver:
Copyright © Genderwise 2023