FOREDRAG: ER DER BIAS I JERES KOMMUNIKATION?

Hvorfor kan man ikke få tommestokke med pigenavne på i Silvan? Hvad er bias? Hvorfor er 68 procent et magisk tal? Få svarene på en times veloplagt foredrag om køn, kommunikation og arbejdsmarked.


Kvindelig forfatter

Rammer I plet, når I kommunikerer, så I tiltrækker de største talenter og mest købedygtige kunder? Med andre ord: Har I et stærkt genderbrand? Vi fortæller med humor og indsigt om blinde vinkler i forhold til bias og diversitet, når virksomheder kommunikerer – i tekst og billeder, på hjemmesider, sociale medier, i jobopslag og corporate-videoer. I får masser af eksempler og inspiration til at arbejde videre med jeres genderbrand, så I hele tiden ligger godt i svinget i forhold til jeres interessenter.


I mange år har vi i kommunikationsfaget ikke i tilstrækkelig grad været bevidste om, at usynlige kønsnormer- og strukturer har betydning for, hvordan vores budskaber bliver modtaget på tværs af køn, etnicitet, alder m.v. Derfor er arbejdet med genderbranding og diversitetskommunikation så fascinerende for alle os, der gerne vil ramme plet i arbejdet med corporate communikation og employer branding.


Bestil os til en times veloplagt foredrag, hvor vi kommer medmasser af overraskende historier om køn, kommunikation og arbejdsliv, krydretmed både fun facts og tørre tal, som vi håber, kan blive øjenåbnere.


Oplægget er et godt fælles afsæt for jeres videre arbejde medat tænke køn ind, når I kommunikerer, og egner sig fx fint til etledelsesseminar eller en temadag.


Pris for en times oplæg + efterfølgende spørgerunde, i alt 1½ time: fra 23.000 kroner ekskl.moms

Når køn har større betydning end kompetencer, kvalifikationer og interesser, får vi ikke bragt alle talenter og potentialer i spil.

Maria Thiemer, konsulent i Danmarks Evalueringsinstitut (EVA)