Hos Genderwise har vi mange års erfaring med branding, og vi har specialiseret os i den særlige variant, som vi har døbt genderbranding.
Genderbranding handler om, hvordan produkter, virksomheder, arbejdspladser og brancher kan brandes, så de bliver attraktive for alle mennesker uanset kønsorientering. Det bliver de blandt andet ved at appellere til målgruppens værdier, interesser og drømme, snarere end til deres køn, og ved at have stærke ambassadører, der kan sætte ansigt på virksomheden internt og eksternt og profilere den som en arbejdsplads med plads til alle talenter. Det handler om at gøre op med de kønsstereotyper, som de unge generationer ikke længere kan spejle sig i.
Når vi arbejder med branding, kan vi beslutte os for, hvem vi gerne vil være, og dernæst arbejde os hen imod at blive netop det. På den måde kan branding og selviscenesættelse være en effektiv strategi til at nå det mål, vi stræber efter, både på det personlige og det professionelle plan.
Anne-Mette Barfod, Genderwise
Copyright © Genderwise 2024